2017. március 7., kedd

Sertéskaraj mandulapehelyben

Régóta nem jártam ezen blogon egyéb elfoglaltságaim miatt, de most úgy döntöttem, újra élesítem, annál is inkább, mert felgyűlt egy rakás olyan ételem, ami illeszkedik e-Mpszi pszichowellness módszerébe. Gondoltam, hátha néhányan hasznát veszik. Másrészt, változások álltak be az életemben, kikerültem a napilapos hajrából, és újra lett időm foglalkozni magammal, tehát ismét elkezdtem szétválasztózni. Ugyanis lett egy főzőműsorom, és nem tetszik az a kép, ami visszaköszön a képernyőről. Ezen változtatni kell, és tudom is, hogyan. Harmadrészt, de nem utolsó sorban, azokért a kedves sepsiszentgyörgyi "macákért", aki befogadtak a titkos csoportjukba, és akik mind le akarnak fogyni. Úgy vélem, hogy ez az étel, kitűnő lesz mind a blog újraélesítésére mind beköszönésképpen a szentgyörgyi lányok csoportjába.

Hozzávalók

A mandulapehelyben panírozott sertéskarajhoz: 8 szelet kicsontolt sertéskaraj, só, bors. Panír: 3 tojás, 3-4 evőkanál liszt, 20 dkg mandulapehely; illetve olaj a sütéshez.
A zöldségkörethez: 3-4 sárgarépa, 1 közepes méretű zeller, 5 dl olaj.

Elkészítése

1. A sertéskarajt kiklopfoljuk, majd sózzuk, borsozzuk és felhasználásig hűtőben tartjuk. A zöldségeket megpucoljuk és hasábokra vágjuk.
2. Előkészítjük a panírt: egy tányérba beleszórjuk a lisztet, egy tálacskában felverjük a tojásokat, egy harmadik edénybe beletesszük a mandulapelyhet.
3. A hússzeleteket egyenként előbb lisztbe, majd tojásba, végül pedig mandulapehelybe forgatjuk.
4. Egy serpenyőben olajat hevítünk és kisütjük benne a bepanírozott hússzeleteket.
5. Ezzel egy időben egy másik edényben olajat hevítünk és megsütjük benne a hasábra vágott sárgarépát és zellert.
6. A sült zöldséget tányérra halmozzuk és a mandulapehelyben bundázott hússzeleteket rátéve friss salátával tálaljuk.

Jó étvágyat!

2 megjegyzés: